התכשיטים הישנים שלכן שווים המון

יש לי זיכרון מגיל 8, כזה שמפעיל אצלי מנעד חושים ורגשות רחב. הייתי מגיעה לבית הקטן שלה במושבה, בימי שישי לאכול את הקוסקוס הטעים בעולם.

סבתא שלי הייתה אישה קטנה, שלבשה שמלות בגווני חום או כחול ותמיד הייתה עם מטפחת ראש. היא בקושי דיברה עברית, אבל הבנתי כל מה שאמרה לי בטוניסאית. 

אחרי שוידאה שסיימתי את כל הצלחת, הייתה קוראת לי לבוא לקבל את הקינוח שכל כך חיכיתי לו. 

הייתי הולכת אחריה במסדרון שהרגיש לי ארוך ביותר. בפועל, הוא היה באורך של 10 צעדים עד לחדר מסודר להפליא שבו היא החביאה את הדברים היקרים שלה.   

היה בו ארון עץ חום עם דלתות שבקושי היה אפשר להזיז. אני זוכרת אותי עומדת מאחוריה, ואותה מזיזה בגדים וקופסאות ישנות כדי להגיע לקינוח שלי. וכל מה ששמעתי זה את רשרוש הצמידים שלה, שנשמע לי כמו ניגון עתיק ומנחם. 

באחת הקופסאות היו תכשיטים ישנים, וביניהם טבעת אחת שדאגה להראות לי ולהגיד שהיא שומרת עבורי. 

לפני מספר חודשים הגיעה אליי לקוחה עם קופסא ישנה שהכילה תכשיטים של אימה שנפטרה.

היא שיתפה שמעולם לא ענדה את התכשיטים מאחר והם היו ישנים מאוד ולא לטעמה, אולם מאז פטירת אימה, היא הרגישה צורך עז "לעשות איתם משהו", במקום שישארו בכספת. 

בחנתי את התכשיטים והתברר שהם הכילו יהלומים יפים ויקרים. פירקנו אותם ועיצבנו תכשיטים חדשים שהותאמו ליהלומים ובעיקר עבור הלקוחה שלי. 

חרטנו על כל תכשיט את האות הראשונה של השם של אמא שלה ואני לא יכולה לתאר לכם את התגובה שלה כשקיבלה את התכשיטים החדשים שלה.

זה סיפור אחד מתוך סיפורים רבים על תכשיטים ישנים שנשמרים בארון או בכספת כי הם כבר לא רלוונטיים מבחינה עיצובית, אבל אנחנו מחוברות אליהם כי הם מזכירים לנו אנשים יקרים או אירועים משמעותיים.

ברגישות ותוך תשומת לב בלתי מתפשרת, אנחנו הופכים אותם לחדשים ותואמים בצורה מדויקת לטעם של הלקוחות שלנו. 

התהליך כדאי מבחינה כלכלית, רגשית וסנטימנטלית - היהלומים והזהב בתכשיטים הישנים יכולים להיות שווים אף עשרות אלפי שקלים, איתם ניתן ליצור תכשיט חדש או לרכוש תכשיט מהקולקציה הקיימת שלנו. 

אתן בטח תוהות לגבי הקינוח שלי, אלו היו מסטיקים עגולים שהטעם שלהם השתלט על כל הפה והוא לא היה נגמר כמה שעות..אין להשיג אותם בשום מקום. תאמינו לי, חיפשתי. 

וסבתא שלי, היא הלכה לעולמה לפני כמה שנים, אני מתגעגעת אליה כל כך, אבל היהלום מהתכשיט שלה משובץ בצמיד הלוגו שאני עונדת כל יום. 

אני מזמינה אותך לשלוח לי תמונה של התכשיטים הישנים שלך, ששמורים אי שם בקופסא ואשמח לבחון ולייעץ לך מה לעשות איתם. 

לחצי כאן לשליחת התמונה